دنلود مقاله و پایان نامه و تحقیق رشته حقوق

جدیدترین مطالب رشته حقوق و وکالت ، مقالات و تحقیق های رشته حقوق

دنلود مقاله و پایان نامه و تحقیق رشته حقوق

جدیدترین مطالب رشته حقوق و وکالت ، مقالات و تحقیق های رشته حقوق

انرژی در اقتصاد

انرژی در اقتصاد

انرژی در اقتصاد همچنین شدیدا به مهندسی، زمین شناسی، علوم سیاسی، بوم شناسی و.
تمرکز اخیر اقتصاد انرژی بر مسایل زیر بوده است: تغییرات اقلیمی و سیاست اقلیمی؛تحلیل ریسک و امنیت عرضه؛ توسعه پایدار؛ بازارهای انرژی و بازارهای برق- آزادسازی یا مقررات زدایی؛ پاسخ به نیاز انرژی و رشد اقتصادی؛ اقتصاد زیرساخت‌های انرژی؛ سیاست زیست محیطی؛ سیاست انرژی؛ مشتقات انرژی؛ پیش بینی تقاضای انرژی؛ عرضه و تقاضا در بازار انرژی .
در این مقاله آثار مصرف انرژی بخش صنعت( در قالب ترکیبی از انرژی‏‌‌های سوخت‏‌‌های فسیلی شامل ذغال سنگ، نفت و فرآورده‏‌‌های آن و گاز طبیعی )، تشکیل سرمایه در بخش صنعت، صادرات بخش صنعت( در قالب صادرات با تکنولوژی بالا) و نیروی کار شاغل در بخش صنعت بر روی ارزش افزوده بخش صنعت برای ۸ کشور از اعضای سازمان کنفرانس اسلامی( با تاکید بر ایران) طی سال‏‌‌های ۲۰١١-١۹۹۸ مورد مطالعه قرار گرفته است.
برای برآورد اثرات متغیرها، از تکنیک هم انباشتگی پانلی به شیو‏‌‌های حداقل مربعات معمولی( OLS )، حداقل مربعات معمولی پویا( DOLS) و حداقل مربعات معمولی کاملا اصلاح شده( FMOLS) استفاده شده است.
برای یافتن وضعیت بهینه در این مدل، مجموع هزینه‏‌‌های سیستم عرضه برق به عنوان معیار در نظر گرفته شده و با حداقل کردن آن، شرایط بهینه به دست می‌آید.
سپس نتایج مدل با آنچه در عمل اتفاق افتاده مقایسه شده تا میزان انحراف توسعه واقعی از حالت ایده آل مشخص گردد.
مهم‌ترین نتایج این پژوهش بدین شرح می‌باشند: ١- متوسط راندمان نیروگاه‏‌‌های حرارتی کشور در سال ١۳۹۳، کاهش ۵/۴ درصدی از حالت ایده آل را نشان می‌دهد، ۲- حرکت در مسیر غیربهینه منجر به اتلاف حداقل ۹۰ میلیارد متر مکعب معادل گاز طبیعی و انتشار ۴۰۰ میلیون تن دی اکسید کربن اضافی طی سی سال شده است، و ۳- به دلیل عدم تامین مالی پروژه‏‌‌های نیروگاهی یا تامین به موقع آن، سالانه ۶۳۰ میلیون دلار هزینه اضافی تحمیل شده است.
در مجموع یافته‏‌‌های این مطالعه نشان می‌دهند که واقعی بودن قیمت حامل‏‌‌های انرژی و تعهد به اجرای برنامه‏‌‌های بلندمدت نقش کلیدی در توسعه مناسب بخش انرژی کشور ایفا می‌کنند.

منبع : مقاله انرژی در اقتصاد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.