لیست جدید ترین فایل های پاورپوینت جهت دانشجویان آماده گردید ، تمامی فایل های پاورپوینت مربوطه قابل ویرایش می باشند. جهت دانلود پاورپوینت ها بر روی لینک های مربوطه کلیک نمایید
عکاسی در لغت به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته میشود.این هنر در اکثر زبانهای جهان فتوگرافی خوانده میشود که ترکیبی از دو کلمهٔ یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است. بنابراین، فتوگرافی به معنای نقش کردن با نور است. عکاسی یعنی ثبت و ایجاد یک تصویر؛ که در دو مرحله انجام میشود: نخست، بهدستآوردن تصویر به وسیلهٔ دوربین و ثبت آن روی نگاتیو (فیلم) یا گیرنده تصویر الکترونیکی و دوم، ظاهر کردن تصویر مخفی حاصل از دوربین عکاسی و پایدارکردن آن. در این فرایند، دریافت و ثبت نور بر روی یک سطح حساس به نور، مانند نگاتیو یا گیرنده تصویر، باعث میشود الگوهای نوری بازتابیده شده یا ساطع شده از اشیاء بر روی سطح حساس به نور (نقره کلرید یا گیرنده) تأثیر گذارد و باعث ثبت تصاویر گردد. عکاسی دارای سه جنبهٔ علمی، صنعتی و هنری است؛ بهعنوان یک پدیدهٔ علمی متولد شد، بهشکل یک صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر تثبیت شد عکاسی توسط یک فرد کشف و تکمیل نشدهاست، بلکه نتیجهٔ تلاش بسیاری از افراد در زمینههای مختلف و اکتشافات و نوآوریهای آنان در طول تاریخ است و سالها قبل از اختراع عکاسی، اساس کار دوربین عکاسی وجود داشتهاست اما اولین تصویر لیتوگرافی نوری در سال ۱۸۲۲ میلادی توسط مخترع فرانسوی، ژوزف نیسهفور نیِپس تولید شد و پس از آن توانست عکسی دائمی از طبیعت به نام اصطبل و کبوترخانه را خلق کند. او با همکاری لوئی داگر، آزمایشهایی را بر ترکیبات نقره براساس یافتههای یوهان هاینریش شولتز انجام دادند و داگر در سال ۱۸۳۷ توانست روش داگرئوتایپ را اختراع کند. تئوری عکس رنگی سهرنگ، توسط جیمز کلرک ماکسول در سال ۱۸۵۵ پیشنهاد شده بود. برپایهٔ نظریهٔ او، نور مرئی از سه رنگ اساسی قرمز، سبز و آبی، تشکیل شدهاست. پس فیلمی از سه لایه ساخت که هر لایهٔ آن نسبت به یکی از سه رنگهای اولیه حساس بود و توانست نخستین عکسرنگی را در سال ۱۸۶۱ به ثبت برساند. جورج ایستمن در سال ۱۸۸۴ میلادی فیلم رول را که فیلمی از جنس پلاستیک آغشته به امولسیون ژلاتینی است را ابداع کرد و با ساخت دوربین جعبهای در سال ۱۸۸۸، عکاسی را برای مردم عادی مقرون به صرفه نمود و تحول مهمی در عکاسی ایجاد کرد. ادوین لند نوعی دوربین آنالوگ ظهور فیلم فوری موسوم به دوربین پولاروید را اختراع کرد که بلافاصله پس از عکسبرداری، نسخهٔ چاپشدهٔ عکس را پرینت میکردند و عکس گرفتهشده یک دقیقه بعد و در مدلهای جدیدتر تا چند ثانیه بعد، قابل رویت بود.
عکاسی در لغت به
معنای روش عکاسی و عکسبرداری است و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته
میشود. این هنر در اکثر زبانهای جهان فتوگرافی خوانده میشود که ترکیبی
از دو کلمهٔ یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است.
بنابراین، فتوگرافی به معنای نقش کردن با نور است.
عکاسی یعنی ثبت و
ایجاد یک تصویر؛ که در دو مرحله انجام میشود: نخست، بهدستآوردن تصویر به
وسیلهٔ دوربین و ثبت آن روی نگاتیو (فیلم) یا گیرنده تصویر الکترونیکی و
دوم، ظاهر کردن تصویر مخفی حاصل از دوربین عکاسی و پایدارکردن آن.
در
این فرایند، دریافت و ثبت نور بر روی یک سطح حساس به نور، مانند نگاتیو یا
گیرنده تصویر، باعث میشود الگوهای نوری بازتابیده شده یا ساطع شده از
اشیاء بر روی سطح حساس به نور (نقره کلرید یا گیرنده) تأثیرگذارد و باعث
ثبت تصاویر گردد.
منبع:مقاله عکاسی
نارساییها و اختلالات یادگیری یک اصطلاح کلی است که شامل یک گروه
ناهمگون از دشواریهای یادگیری است که به صورت های گوناگون مانند مشکلاتی
اساسی در گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، استدلال کردن یا توانایی درک
ریاضی متجلی می شود. معمولا اختلال یادگیری در نوشتن با پیشرفت کند و ضعیف
در مهارت های تحصیلی همراه است ، بخش عمده ای از دانش آموزان مبتلا به
اختلال یادگیری نوشتن از نظر تحصیلی عقب تر از هم سن و سال های خود می
باشند و معمولا افت تحصیلی در این دانش آموزان مشهود می باشد . از این رو
با شناخت درست و دقیق از اختلال یادگیری نوشتن و دانش آموزان مبتلا به این
اختلال می توان با یک سری اقدام های مناسب و به موقع از بروز مشکلات تحصیلی
در این دانش آموزان جلوگیری نمود . با توجه به این که نوشتن در دنیای
امروز یک نیاز ضروری و حیاتی است و فردی که در این مهارت مشکل داشته باشد
در وضعیت نامطلوبی قرار می گیرد ، پس در آموزش دانش آموزان مبتلا به اختلال
نوشتن لازم است از روش های آموزشی و درمانی مناسبی استفاده شود . این
مقاله به معرفی اختلال یادگیری در نوشتن و دیکته می پردازد و راهکارهای
آموزشی و درمانی مفیدی نیز در این زمینه ارائه می دهد.
معمولاً
اختلال یادگیری با پیشرفت ضعیف در مهارتهای تحصیلی همراه است، بخش
عمدهای از دانشآموزان با اختلال یادگیری از نظر تحصیلی عقبتر از
دانشآموزان هم سن خود هستند. تقریباً یک سوم آنها یک کلاس مردود شدهاند.
از سوی دیگر، مشکلات تحصیلی یکی از نشانههای هشدار دهنده افت تحصیلی است.
از این رو، با شناخت دانشآموزان دارای اختلال یادگیری و اقدامات مناسب
برای کمک به این دانشآموزان میتوان از بروز مشکلات تحصیلی متعدد از جمله
مشکلات خواندن، نوشتن و دیکته در دوران تحصیل و پس از آن پیشگیری نمود. با
توجه به این که خواندن و نوشتن در دنیای امروزی یک نیاز حیاتی است و فردی
که در این دو مهارت اساسی مشکل داشته باشد، در وضع بسیار نامطلوبی قرار
میگیرد، پس در آموزش دانشآموزان با اختلال خواندن و نوشتن، نیاز است از
روشهای آموزشی مناسبی استفاده شود. این مقاله به معرفی اختلال یادگیری در
خواندن، نوشتن و دیکته میپردازد، همچنین راهبردهای آموزشی و راهکارهای
درمانی مفیدی را در این زمینه ارایه میکند.
نامی نوین در علوم مهندسی است که به طور ابتدایی و آغازین درسال 1962 توسط فرانک روزن بلات و در شکل جدی و تأثیرگذار در سال 1986 توسط رومل هارت و مک کلند با ابداع و ارائه مدل پرسپترون بهبود یافته به جهان معرفی شد... این شیوه از ساختاری نرونی و هوشمند با الگوبرداری مناسب از نرون های موجود در مغز انسان سعی می کند تا از طریق توابع تعریف شده ریاضی رفتار درون سلولی نرون های مغز را شبیه سازی کند و از طریق وزن های محاسباتی موجود در خطوط ارتباطی نرون های مصنوعی، عملکرد سیناپسی را در نرون های طبیعی به مدل در آورد... ماهیت و ذات تجربی و منعطف این روش باعث می شود تا در مسائلی مانند مقوله پیش بینی که یک چنین نگرشی در ساختار آن ها مشاهده می شود و از رفتاری غیرخطی و لجام گسیخته برخوردار هستند، به خوبی قابل استفاده باشد...
منبع:مقاله کاربرد آمار و احتمالات در مدیریت تنش سرما و یخ زدگی